Son yıllarda birçok teknolojik alanda olduğu gibi otomotiv sektöründe de Çin’in piyasadaki büyük hareketliliği dikkat çekiyor. Ancak Çinli otomobil üreticilerinin diğer ülkelerden farklı olarak araçlarının “yüzme” özelliğine ekstra mesai ayırması, sektör ilgililerinin merak konularından biri olarak var oluyor…
Çin, coğrafi yapısı ve iklim değişikliğinin etkileri nedeniyle sık sık sel felaketleriyle karşı karşıya kalıyor. Şiddetli yağışlar, taşkınlar ve tayfunlar nedeniyle şehirler sular altında kalıyor, binlerce araç kullanılamaz hale geliyor.
DOĞAL AFETLER ARAÇLARA YÖN VERDİ
Örneğin, 2021’de Henan eyaletinin başkenti Zhengzhou’da sadece üç günde 617 mm yağmur yağdı. Bu miktar, bölgenin bir yıllık yağışına eşdeğerdi. Metro istasyonları sular altında kaldı, yollar dev göllere dönüştü ve binlerce araç sel sularına gömüldü.
Bu tür felaketler, Çinli otomobil üreticilerini su baskınlarına karşı dayanıklı araçlar geliştirmeye yönlendirdi. Özellikle elektrikli araçlar, geleneksel içten yanmalı motorlu araçlara kıyasla suya karşı daha dirençli olduğu için bu alanda öne çıkıyor.
ELEKTRİKLİ ARAÇLAR SUDA NASIL HAREKET EDİYOR?
Elektrikli araçların batarya ve elektrik sistemleri kapalı ve yalıtımlı olduğu için suya karşı daha dayanıklı olabiliyor. Ancak bu dayanıklılığı aktif bir yüzme özelliğiyle birleştiren markalar da var.
Otomobil üreticileri bu teknolojiyi yalnızca güvenlik amacıyla değil, aynı zamanda pazarda farklılaşmak ve rekabette öne çıkmak için de kullanıyor.
Elektrikli araç pazarı giderek büyüyor ve Çin, 2023 itibarıyla dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi ve ihracatçısı konumuna geldi. Tesla, BYD, NIO, XPeng gibi markalar, küresel pazarda etkilerini artırmak için yenilikçi çözümler geliştiriyor.
TAMAMEN GÜVENLİ AMFİBİK ARAÇ HALA ZOR
Yüzdürme özelliği, tüketicilerin dikkatini çekmek ve araç güvenliğini öne çıkarmak için etkili bir strateji olarak görülüyor. Ancak mühendisler, tamamen güvenli bir amfibik araç üretmenin hâlâ zor olduğunu belirtiyor.
Şu anki modeller, acil durumlarda geçici bir çözüm sunuyor, ancak uzun süreli kullanım için yeterli kaldırma kuvvetine sahip değil. Çinli üreticiler, yüzme özelliğini daha da geliştirmek için hafif malzemeler, gelişmiş batarya yalıtımı ve su itici kaplamalar gibi teknolojiler üzerinde çalışıyor.
More Stories
AFAD ve MTA’nın ‘deprem fırtınası’ ön raporu yayımlandı: Etkisi Türkiye’ye kadar ulaşabilir
Dubaili müptelası oldu: Dondurulmuşu 350 lirayı bulunca vatandaş tadını unuttu
Kapalıçarşı’da karapara operasyonu: Gözaltı sayısı 40’a yükseldi